Létání

Svět z letadla

Dálkové lety sportovním letadlem dávají skvělou možnost vidět svět trochu jinak. Na tomto webu najdete fotky, videa i články, které vznikají při mých leteckých cestách po Evropě, Africe, Novém Zélandu i USA.

Při létání se soustředím na neobvyklá nebo historická místa. Postupem času se mi podařilo vytvořit výbornou spolupráci s portálem iDNES.cz, s jehož týmem skvělých profesionálů jsme vytvořili nový styl on line reportáží, které využívají špičkové technologie a umožňují komukoliv prožívat dálkové letecké expedice prakticky on-line.

Pro příznivce, kteří se toho chtějí leteckých cestách dovědět trochu pořádám také přednášky a pro piloty, kteří mají zájem podobné lety absolvovat také jsme začali nabízet jednodenní kurzy, které jim pomohou se v létání po Evropě i v dalších částech světa rychle orientovat.

Pod tímto textem si můžete projít chronologicky seřazené články ze všech mých letů.

Spojené projekty

fr-logo.png knihy.png avita1.png

9.10.2014 Den 9: Fotografie Příjemní lidé, kteří se o mě starali na letišti Lesvos

Devátý den cesty jsem absolvoval předposlední křižování Egejského moře - tentokrát zase z Lesobus na východě do Soluně směrem na západ. Při tom jsem letěl také přes krásné, zelené Sporadské ostrovy, které učarovaly i režisérovi filmu Mamma Mia, který točil zde. Fotky jsou zde. více

8.10.2014 Video: Den 8

Let z ostrova Samos vedl přes ostrovy skvělých jmen - Furnoi, Ikaria, Mykonos, Naxos, Ios, Santorini, Milos az na ostrov Syros a odsud pak přes Chios na Lesbos. Tento den jsem přeletěl Egejské dopoledne z východu na západ a odpoledne pak zpět ze západu na východ. Byl to jeden z nejkrásnějších letových dnů celé Expedice. více

8.10.2014 Den 8: Samos - Lesbos

Ráno v Pythagoreiu bylo krásné. Vyběhl jsem ještě se podívat na idylický přístávek plný restaurací a plachetnic, na konci jehož mola stojí socha věnovaná Pythagorovi. Vyfotit se mi ji podařilo teprve na podruhé, protože při prvním pokusu jsem ji fotil bez karty. Přidávám ji do fotek tedy teprve dneska. více

8.10.2014 Den 8: Fotogalerie Socha Pythagorovi – přístav městečka Pythagoreio

Osmý den této cesty byl asi nejsilnějším zážitkem - letěl jsem z ostrova Samos přes překrásné ostrovy Fourni, Ikarii, Mikonos, Naxos a super zajímavé Santorini, Milos až na ostrov Syros. Zde najdete fotky jak ostrovů Fourni a Ikarie, tak všech zmíněných Kykládských ostrovů. více

7.10.2014 Video: Den 7

Na odletu z letiště Rhodos jsem musel čekat asi 10 minut, protože jsem chtěl letět nad přístav a město Rhodos, které leží na ose dráhy, na kterou měla přistávat dvě letadla. Dispečer mě pak mezi ně vmáčkl a já jsem dostal skvělou příležitost město nafotit and natočit. Pak jsem pokračoval na sever podél tureckého pobřeží přes ostrovy Tilos a sopečný Nisyros, kolem Kosu, Lerosu až na Samos. Takže jsem proletěl velkou část Dodekanéského souostroví a dostal se až na Samos, který jž patří mezi ostrovy Severo-východního Egejského moře. více

7.10.2014 Den 7: Rhodos - Samos

Ráno jsem se pobudil na jižním cípu Rhodosu, kde jsem se po setmění při objíždění ostrova ubytoval, a tak jsem měl na letiště asi hodinu cesty. Hodinku jsem strávil ještě ve městě Rhodos na severu tohoto asi 80 km dlouhého ostrova a v 11 hodin jsem dorazil na letiště. více

7.10.2014 Den 7: Fotogalerie V poloze „po větru“ pravého okruhu dráhy 25, Rhodos. Na dráze je vidět letadlo, které  přistálo chvíli po mě a na pojížděcí dráze jede na start další dopravní stroj.

Sedmý den cesty jsem letěl z nějvěšíhé ostrova Dodekanéských ostrovů Rhodos na sever na ostrov Pythagorův ostrov Samos. Cesta to byla kouzelná - zde jsou fotky... více

6.10.2014 Video: Den 6

Kretu jsem bohužel nemohl nafilmovat tak, jak jsem původně plánoval. Je přeci jen velká a hlavně má dvě velká letiště a vysoké hory, což je nevhodná kombinace, protože na mnoho míst nedosáhne v menších výškách radiový signál a tak se vyhlídkový let nedá s přibližovací službou letišť dobře koordinovat. Odletěl jsem tedy kolem severního pobřeží kolem ostrůvku Spinalonga směrem na východ přes ostrovy Kassos, Karpathos a Tilos na Rhodos -  největší ostrov Dodekanéského souostroví. více

6.10.2014 Den 6: Heraklion - Rhodos

Včera jsem trochu zaspal a pak jsem ještě chtěl vidět trochu z města Heraklion i palác Knossos a tak jsem na letiště dojel až kolem jedenácté řeckého času. Odbavovací hala letiště Heraklion byla k prasknutí plná odlétajících turistů. Sezóna tu končí a tak si pro „své“ turisty přilétají letadla ze všech evropských zemí a to zejména v neděli. Musel jsem se proto dlouho prodírat neuvěřitelnými frontami než jsem se dostal do letištní kanceláře.  více

6.10.2014 Den 6: Fotografie OK – LEX na stojánce letiště Heraklion. Za ním pojíždí na start stroj Finnairu. Na horizontu  ostrov Dia ležící severně od Kréty

Šestý den cesty jsem věnoval cestě z Heraklionu na Krétě do Rhodosu na Rhodosu. Nevšiml jsem si změny nastavení fotoaparátu a tak jsou fotky z tohoto dne v trochu jiné kvalitě než u zbytku cesty. více

5.10.2014 Video: Den 5

Pátý den jsem odstartoval směrem na další Iónský ostrov Kythira. Cestou jsem letěl nad Patraským zálivem, Korinthským průplavem a ostrovy Aegina, Poros, Hydra. Přistání na Kythiře bylo kvůli poryvovému bočnímu větru celkem náročné. Tam jsem vyměnil baterie v kamerách a pokračoval na Krétu, kde jsem přistál na letišti Heraklion. více

5.10.2014 Den 5: Messolongi - Heraklion

Ráno přijel pan generál a odvezl mě na letiště. Cestou jsem telefonicky podal letový plán na ostrov Kythira. Připravil jsem ho tak, abych letěl přes Korinthský kanál a několik ostrovů patřících do skupiny Argo-saronických ostrovů ležících jižně od Athén. Musel jsem proto prolétávat koncovou oblast (TMA) athénského letiště a nastudovat proto jejich postupy a hlavně názvy a polohu ohlašovacích bodů. Pan generál se mě zeptal, jestli mému letadlu nevadí ten vítr, ale já jsem jen hrdě a odmítavě zavrtěl hlavou. více